Blueberries May Help Prevent Diabetes and Arthritis
News Post Category: Natural Health, Organic Food, Studies Show...
From the Ottawa Citizen:
Toss some wild blueberries onto your cereal, a salad, or into the blender for a smoothie — they’re a powerhouse for good health, says Marva Irene Sweeney-Nixon, Ph.D., an associate biology professor at the University of Prince Edward Island (UPEI) in Charlottetown, P.E.I.
She recommends eating 1/2 cup fresh or frozen wild blueberries everyday for their disease-fighting flavonoids, high fibre and vitamin C. Her advice comes backed with years of scientific study on animals, and a more recent leap into the first human trials. She and a colleague at UPEI, Kathy Gottschall-Pass, Ph.D., recruited a graduate student in 2006 to run a pilot study evaluating the effect of blueberry juice on middle-aged, overweight men at moderate risk of cardiovascular disease.
Full story: Blue Berries Prevent Diabetes and Arthritis
Free Business Listings:
- Organic Food & Health Stores

- Naturopathic / Natural Health

- Organic & Free-Range Farms

- Organic & Vegetarian Restaurants

Submit Your All-Natural Business Listing FREE
Write for Natural-Life.ca
Natural-Life.ca is looking for
writers to submit articles covering various natural-living and
alternative health topics.
News From Around the Web
- The Benefits of Green Tea: 7 Recent Studies & Articles
- 7 Studies and Articles on the Benefits of Omega-3 and Fish Oils
- 7 Recent Articles and Studies on Breast Cancer Prevention & Research
- 9 Recent Studies & Articles on the Benefits of Vitamin D
- 15 Natural Health Newsletters & Resources You Should Be Reading
- 8 Recent Reports and Articles on Bad Prescription Drugs
- New Washing Machine Uses Only 1 Cup of Water
- Health Canada to Crack Down on TV Ads For Vaccines
- Drug ‘Reports’ Found To Be Faked
- Individuals Who Apply Pesticides are Found to Have Double the Risk of Blood Disorder
